Хрестівська
загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Меню сайту
Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Друзі сайту
  • Міністерство освіти і науки України
  • Департамент освіти, науки та молоді
  • Хрестівська спроможна територіальна громада
  • Надеждівська школа
  • Долинська школа
  • Шевченківська школа
  • Новонаталівська школа
  • Освіта Чаплинського району
  • КВНЗ ""Херсонська академія неперервної освіти"
  • Просвіта Херсонщини
  • Шкільні бібліотеки Херсонщини
  • Наше опитування
    Оцініть наш сайт
    Всього відповідей: 32

    Освіта-веб

    ОСВІТНІ ВЕБ-РЕСУРСИ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ
    Тут представлено добірку освітніх ресурсів, що розміщені в мережі Інтернет на допомогу учителю у підготовці до основних шкільних програмних предметів.
    Освітні веб-ресурси (ОВР) – це інформаційні ресурси освітнього характеру, які розміщенні у веб-просторі локальної чи глобальної мережі у вигляді різних форматів (текстового, графічного, архівного, аудіо та відео форматів і т.д.). ОВР відрізняються від інших ресурсів тим, що вони безпосередньо стосуються освіти, навчального процесу, окремої предметної галузі. Як відомо, освіта особистості – це сукупність систематизованих знань, умінь, навичок, поглядів і переконань, набутих у результаті навчання в навчальному закладі або шляхом самоосвіти.

    ЗАГАЛЬНІ САЙТИ
    Офіційні сайти
    www.mon.gov.ua – офіційний сайт Міністерства освіти і науки України;

    www.kmu.gov.ua – Урядовий портал.
    Це сайти органів управління. На них розміщені такі освітні веб-ресурси: урядові документи, положення, закони.

    http://www.lib.com.ua/ Для учнів, вчителів - електронна бібліотека

    http://mirslovarei.com Для учнів, вчителів - світ словників: словники і енциклопедії

    ПЕДАГОГІЧНА ПРЕСА http://pedpresa.com/
     
    Вікі-ресурси

    http://eduwiki.uran.net.ua – ВікіОсвіта – мережеве об’єднання учасників навчально-виховного процесу.

    http://uk.wikipedia.org. – Вікіпедія (англ. Wikipedia) – це відкрита багатомовна вікі-енциклопедія.

    http://uk.wikibooks.org – Український Вікіпідручник, відкрита та вільна бібліотека навчальної літератури.
     
     
     
    Освітні ресурси

    http://www.man.gov.ua – Мала Академія Наук України.

    http://www.teacherjournal.com.ua – Учительський он-лайн журнал.

    http://metodportal.net – Методичний портал. Спеціалізований ресурс, призначений для вчителів, співавтором якого може бути кожен з Вас.

    http://osvita.ua – Освіта.ua. Мабуть один з найкращих сайтів для вчителя, вихователя, керівника.

    http://ostriv.in.ua – Острів знань.

    http://shkola.ua – Навчальний портал Школа.ua. Розділ порталу «Вчителям» представляє методичну та навчальну літературу для педагогів.

    http://www.teacher.in.ua – Український освітній портал. Український портал для вчителів та викладачів. Розробки уроків і сценаріїв до свят. Методичні матеріали.

    Наочність до уроків

    http://www.bankportfolio.ru – банк інтернет-портфоліо вчителів.

    http://www.koncpekt.org.ua – Все для вчителя. На сайт зібрано матеріали на допомогу вчителю-практику. До вашої уваги конспекти уроків та методи інтерактивного навчання.

    http://notatka.at.ua – Записник сучасного вчителя. Сайт для інтерактивних педагогів. Основу сайту становлять ІКТ, в тому числі, презентації з усіх шкільних предметів, конспекти і методичні поради до проведення сучасного продуктивного уроку та матеріали для виховної роботи.

    http://wecreative.ucoz.ru – творчий учитель. Сайт для творчих учителів, на якому можна знайти цікаві матеріали та завантажити свої надбання для обміну досвідом.

    http://www.dnipro-ukr.com.ua – Літературно-художній журнал «Дніпро». Сценарії шкільних свят, новинки літератури, світова та українська класика.

    Освітянська мережа України (www.ednu.kiev.ua) - представляє всі українські інформаційні ресурси, пов'язані з освітою: міжнародні, донорські та громадські організації, навчальні заклади, довідник для абітурієнтів, освіту і вивчення мов за кордоном, гранти і стипендії, українську освітянську пресу, виставки, семінари, конференції, дистанційне навчання в Україні і за кордоном.

    Європейський освітній портал (www.eu-edu.org) – інформаційно-аналітичний веб-ресурс, присвячений інтеграції України в європейський освітній простір. Веб-сайт містить практичну інформацію для студентів, які бажають навчатися в Європі; науковців, які прагнуть стажуватися у країнах ЄС; керівників освітніх інституцій, які поступово долучаються до Болонської системи чи прагнуть отримати фінансову підтримку своїх освітніх ініціатив; урядовців та громадських активістів, дотичних до питань освітньої сфери.

    Освітній портал (www.osvita.org.ua). Інтернет-ресурс, в якому вчителі, учні, батьки, управлінці галузі освіти різних рівнів і всі зацікавлені можуть знайти найрізноманітнішу інформацію – від новин до планів уроків, методичні розробки та аналітичні матеріали щодо розвитку освіти в світі.

    Веб-ресурс "Українська система дистанційного навчання" (www.udl.org.ua), на інформаційних сторінках якої можна ознайомитися з програмами певних курсів та даними про викладачів, взяти участь в онлайн-конференціях тощо.

    Освітній шкільний портал "Острів знань" (www.ostriv.in.ua). На освітньому порталі користувач має можливість познайомитись з новинами та подіями освітнього життя, а також скористатися автоматизованою базою даних вищих навчальних закладів України, каталогом освітніх сайтів та іншою різноманітною інформацією з питань освіти та науки. Ресурс буде корисний для користувачів молодшого, середнього і старшого шкільного віку, а також для вчителів та батьків.

    Наукове електронне фахове видання "Народна освіта"
    (www.narodnaosvita.kiev.ua) надає можливість педагогам, політичним і громадським діячам, пошукувачам наукових ступенів на сторінках окремих тематичних рубрик презентувати свої наукові доробки в галузі освіти, а також інформує дописувачів про вимоги щодо оформлення та представлення наукових статтей.

    Слово вчителя (www.konserg.ucoz.ua). Сайт cтворений для поширення педагогічного досвіду вчителів-предметників, спілкування, обміну ідеями. У ньому викладено розробки уроків, виховних годин, комп'ютерних програм, тестів, поурочні та календарні плани тощо.

     
     

     

    СЛОВНИЧОК  УЧИТЕЛЯ

     

    Активізація навчально-пізнавальної діяльності - проведення в активний діяльний стан розумових, моральних і фізичних сил учнів за допомогою спеціальних методичних прийомів для досягнення конкретної мети.

    Актуалізація - відтворення в пам'яті системи провідних знань (понять, положень, правил, фактів, уявлень), життєвого досвіду, а також засвоєних раніше способів навчання (умінь, навичок, логічних операцій,прийомів), які виступатимуть інструментом для здобування та обробки нової інформації.

    Алгоритм - система операцій, виконаних у чіткому порядку, послідовність їх виконання призводить до вирішення поставленого завдання.

    Анотація - стисла характеристика книжки, статті, рукопису, їхнього змісту, спрямованості, призначення тощо.

    Апробація - схвалення, затвердження, яке базується на перевірці, випробуванні.

    Випереджувальне навчання - організація вчителем попереднього вивчення найскладнішого для учнів матеріалу задовго до його опрацювання за навчальною програмою.

    Відкритий урок - форма розкриття і передачі педагогічного досвіду, що дає змогу наочно ознайомитися з методикою роботи над певною темою, побачити нові технології навчання, індивідуальні особливості педагогічної майстерності окремого вчителя.

    Всеобуч - охоплення різними видами навчання всіх без винятку дітей шкільного віку певної території обслуговування відповідно до вимог Конституції України.

    Геніальність – найвищій ступінь обдарованості людини.

    Глосарій - тлумачний словник до тексту, що пояснює маловживані та застарілі слова.

    Дидактична гра - гра, спеціально створена або пристосована з метою навчання.

    Дебати - обговорення якогось питання, обмін думками, суперечки, дискусії.

    Дедукція - перехід від загального до окремого, одиничного; це одна з форм умовиводу, коли на основі певних правил логіки з одних посилань виводиться новий висновок.

    Державний стандарт освіти – система параметрів, що визначає державну норму освіченості, яка відображає суспільний ідеал і враховує реальні можливості освіти в досягненні цього ідеалу. Такі параметри розкриваються за допомогою базового навчального плану, стандартів освітніх галузей, що входять до інваріативної частини цього плану, системи примірників, які дають змогу визначити рівень якості загальноосвітньої підготовки.

    Дидактика - частина педагогіки, яка розробляє теорію освіти і навчання, а також виховання в процесі навчання; це теоретична і нормативно –практична наука, яка розкриває основи ефективної організації та здійснення навчання як цілісної системи, в якій взаємодіють учитель і учень.

    Дидактичний аналіз уроку – аналіз основних дидактичних категорій (реалізація принципів дидактики, вибір методів, прийомів і засобів навчання й виховання школярів. Дидактична обробка навчального матеріалу уроку, педагогічне керівництво самостійною пізнавальною діяльністю).

    Дидактичні принципи навчання - науковість, доступність, активність, систематичність, системність, послідовність, самостійність, урахування вікових та індивідуальних особливостей учнів, емоційність, оптимізація, міцність результатів навчання, зв'язок навчання з життям, використання наочності, формування навичок самоосвіти… Принципи навчання дають відповідь на питання: ”Як організувати навчальний процес ?”

    Дискусія - обговорення будь-якого проблемного питання на зборах, у пресі, під час бесіди.

    Диспут - публічне сперечання на наукову або суспільну тему.

    Диференціація навчання - створення таких умов, за яких кожен учень міг би повноцінно оволодівати змістом навчального матеріалу, гармонійно розвиватися відповідно до своїх індивідуальних можливостей.

    Ділова гра - навчальна гра , під час якої створюються умови, наближені до реалій життя.

    Доктрина – вчення, наукова або філософська теорія, політична система, керівний теоретичний або практичний принцип, зв’язна концепція, сукупність принципів.

    Евристична бесіда - бесіда, під час якої відбувається поелементна пізнавально-пошукова діяльність учнів, що спричинює відкриття ними нових знань.

    Емоційний фон уроку - особлива атмосфера навчального спілкування на уроці, яка базується на певному співвідношенні емоційного стану вчителя та учнів.

    Емпатія - співпереживання, розуміння емоційного стану співрозмовника і відповідне виявлення своїх почуттів.

    Ефективність навчання - міра досягнення мети як мислено-уявленого результату навчання.

    Єдині орфографічні вимоги - шкільний режим грамотного письма та культури мовлення; система вимог до оформлення всіх видів шкільної документації.

    Загальна освіта – процес і результат оволодіння системою знань з основ наук про природу, суспільство, людину, а також сукупність відповідних умінь і навичок, необхідних для кожної людини незалежно від роду її діяльності.

    Засоби навчання - матеріальні предмети, які допомагають учителю організувати ефективне навчання, а учням - успішно оволодіти знаннями.

    Зміст освіти - чітко окреслена система знань, умінь і навичок, якими повинні і можуть оволодіти учні та які забезпечують усебічний розвиток розумових і фізичних здібностей, формування світогляду, моралі й поведінки.

    Зріз знань - визначення рівня знань учнів у письмовій або усній формі.

    Інваріативна складова навчального плану - частина навчального плану, яка має забезпечити соціально необхідний для кожного школяра обсяг і рівень знань, умінь і навичок, потрібний для всебічного розвитку. Вона містить обов’язкові навчальні предмети.

    Індукція - логічна операція, коли на підставі знання про окреме можна робити умовивід про загальне.

    Інновація в педагогіці - процес створення та впровадження нових засобів для розв’язання тих педагогічних проблем, які досі розв’язували по-іншому.

    Інтегрований урок - урок, на якому учні вивчають важливі і близькі за змістом блоки відомостей з різних предметів.

    Інтерактивна технологія навчання - організація навчального процесу, за якої неможлива неучасть школяра у колективному процесі навчального пізнання.

    Групи інтерактивних технологій:

    • кооперативного навчання (робота в парах, ротаційні трійки, два-чотири - всі разом, карусель, робота в малих групах, акваріум);
    • колективно-групового навчання (обговорення проблеми в загальному колі, мікрофон, незакінчені речення, мозковий штурм, ажурна пилка, аналіз ситуації, вирішення проблем , дерево рішень);
    • ситуативного моделювання (симуляції або імітаційні ігри, спрощене судове слухання, громадські слухання, рольова гра);
    • опрацювання дискусійних питань (метод ПРЕС, займи позицію, зміни позицію, неперервна шкала думок, дискусія, дебати).

    Колегіум - загальноосвітній навчальний заклад ІІІ ступеня філологічно-філософського та культурно-естетичного профілю.

    Колоквіум - бесіда викладача з учнями з метою з'ясування їхніх знань.

    Комбінований аналіз уроку - оцінювання (одночасне) основної дидактичної мети уроку та структурних елементів.

    Комплексний аналіз уроку - одночасний аналіз дидактичних, психологічних та інших основ уроку.

    Концепція – науково обґрунтоване положення, система поглядів.

    Мета уроку – свідоме бачення вчителем кінцевого результату конкретного уроку. Визначається триєдина мета уроку: освітня (навчальна, дидактична ), розливальна і виховна: освітня означає засвоєння учнями теоретичних знань та оволодіння відповідними вміннями й навичками; розвивальна - научити дітей виконувати певні розумові дії, логічні операції; виховна  - формування в учнів певних рис та якостей.

    Методика – сукупність методів, прийомів цілеспрямованого виконання будь-якої роботи; галузь педагогічної науки, яка вивчає закономірності навчання певного навчального предмета.

    Метод навчання – спосіб, за допомогою якого учні під керівництвом вчителя прямують від незнання до знання. Методи навчання: за джерелами здобуття знань (словесний, наочний, практичний), за логікою засвоєння знань (аналітичний, індуктивний, дедуктивний, метод аналогії…); за характером навчально-пізнавальної діяльності учнів (інформативно–повідомлювальний, пояснювально–ілюстративний, частково–пошуковий, дослідницький, проблемного викладу…).

    Методична оперативна нарада – її проводять з педколективом раз на місяць. Мета: усунення допущених недоліків у роботі…

    Мозковий штурм – ефективний метод колективного обговорення, що спонукає учасників проявляти свою увагу та творчість. Мета – зібрати якомога більше ідей щодо проблеми від усіх учнів протягом обмеженого часу.

    Мотивація навчання - використання в навчанні системи мотивів, різних способів стимулювання та спонукання з метою спрямування і залучення учнів до активного навчального пізнання.

    Навчальна програма - державний нормативний документ, що визначає зміст навчального предмета і представляє його тематично за роками навчання.

    Наочність - предмети, які використовують під час навчання, а також метод навчання, що ґрунтується на таких предметах.

    Науково-практична конференція - зібрання певних груп населення, організацій для обговорення та розв’язання окремих питань, що мають практичне значення.

    Нетрадиційний урок - урок, на якому найповніше враховуються вікові особливості, інтереси, нахили, здібності кожного учня. Типи нестандартних уроків: інтегрований урок, урок–семінар, урок–практикум, урок-залік, урок-рольова гра, урок-прес-конференція, урок-гра "Що? Де? Коли?", урок-КВК, урок-фестиваль, урок–аукціон, урок-диспут, урок-бесіда за круглим столом.

    Нетрадиційні форми методичної роботи - форми методичної роботи, які не належать до традиційних. Більшість із них має інноваційний характер: методичний фестиваль, панорамний урок, методичний діалог, методичний ринг, методичний міст, методичний аукціон, педагогічний консиліум, розв’язання педагогічних завдань, тренінг, методичні посиденьки, педагогічний КВК, проблемний стіл, психолого-педагогічний семінар, дискусія, педагогічний турнір…

    Новаторство - нове, оригінальне, прогресивне в творчій діяльності людей, що виходить за межі існуючих рекомендацій, нормативів.

    Обдарованість – сукупність високого рівня природних задатків і схильностей як передумова розвитку здібностей до певних видів діяльності.

    Об’єкт навчання – учень або група людей на розум, емоції і волю яких здійснюється цілеспрямований вплив за допомогою змісту і засобів навчання з метою організації засвоєння ними цього змісту.

    Освітня технологія - науково обґрунтована педагогічна система, яка гарантує досягнення певної навчальної мети через чітко визначену послідовність дій, спроектованих на розв’язання проміжних завдань і наперед визначений кінцевий результат.

    Особистісно зорієнтоване навчання – навчання, центром якого є особистість дитини, її самобутність, самооцінка.

    Педагогіка – наука про закономірності навчання, виховання і освіти молодого покоління відповідно до мети і завдань, висунутих конкретними історичними умовами життя людей.

    Педагогічні читання - періодичні зібрання педагогів, які проводяться з метою поширення новітніх досягнень у галузі педагогічної науки та передового педагогічного досвіду.

    Педагогічна рада - постійний колегіальний орган управління навчальним закладом.

    Перспективний план – модель майбутньої діяльності педагогічного колективу та його керівників.

    Повний аналіз уроку – система аспектних аналізів, що містять оцінку реалізації завдань уроку, зміст і види навчальної діяльності учнів за такими характеристиками як рівні засвоєння учнями знань і способів розумової діяльності, розвиток учнів, реалізація дидактичних принципів, результативність уроку.

    Порівняльний контроль – одночасна перевірка якості викладання в декількох учителів, які працюють у паралельних класах і викладають один і той самий предмет або розробляють одну і ту саму педагогічну проблему.

    Поурочний план – планування діяльності на конкретному уроці. Обов’язкові елементи поурочного плану: дата, номер уроку, тема уроку, мета (освітня, розливальна, виховна), обладнання, тип уроку, хід уроку, домашнє завдання, форми і методи проведення уроку.

    Проблемне навчання - вид навчання, під час якого учні здобувають нові знання та вміння через систематичне розв’язання проблем, проблемних ситуацій, проблемних завдань.

    Продуктивне навчання – освітній процес, що призводить до розвитку ролі особистості у співтоваристві одночасно зі змінами в самому співтоваристві.

    Профільне навчання - ефективний шлях здійснення диференціації навчання в старшій школі, яке має на меті забезпечити поглиблену допрофесійну підготовку старшокласників у тій чи іншій галузі знань і діяльності, в якій у них проявилися стійкі інтереси і здібності.

    Психологічний аналіз уроку – вивчення виконання психологічних вимог до уроку (забезпечення пізнавальної діяльності учнів розвивального типу).

    Психолого–педагогічний аналіз уроку – одночасний аналіз дотримання педагогічний і психологічних основ процесу навчання.

    Реферат – стислий виклад наукової праці, вчення, змісту книги; доповідь на будь-яку тему, що складається з огляду літературних, наукових та інших джерел.

    Рефлексія – здатність людини до самопізнання, вміння аналізувати свої дії, вчинки, мотиви і зіставляти їх із суспільно значущими цінностями, а також діями та вчинками інших людей.

    Розвивальне навчання – цілісна педагогічна система, яка забезпечує оптимальні умови для розвитку учнів як суб’єктів навчання. Головною метою розвивального навчання є формування активного, самостійного творчого мислення учня й на цій основі поступового переходу в самостійне навчання, виявлення потенційних можливостей учнів.

    Рівні засвоєння знань – репродуктивний: знання учнів виступають як усвідомлено сприйнята інформація, яка, в разі необхідності, може бути швидко і точно відтворена; реконструктивний: знання учнів виявляються у вмінні точно застосовувати їх у подібних умовах; творчий: учні можуть застосовувати знання в нетипових ситуаціях.

    Рольова гра – навчальна гра, під час застосування якої кожному учаснику надано певну роль чи визначень його функцію.

    Семінар–практикум – заняття, які сприяють запровадженню всього нового в роботу вчителя.

    Симуляції – створені вчителем ситуації, під час яких учні копіюють у спрощеному вигляді процедури, пов’язані з діяльністю суспільних інститутів, які існують у справжньому економічному, політичному та культурному житті.

    Систематичність навчання – відповідність викладу матеріалу внутрішній логіці й структурі навчального предмета, що забезпечується дидактичними правилами: від простого до складного; від менш повного і точного до більш повного і точного, від часткового до загального.

    Системний аналіз уроку – розгляд уроку як єдиної системи з погляду вирішення головного дидактичного завдання й одночасного вирішення розливальних завдань уроку, забезпечення формування знань, умінь і навичок учнів, засвоєння ними способів навчання.

    Стислий оцінний аналіз уроку – загальна оцінка навчально-виховної функції уроку, що характеризує вирішення освітнього, виховного та розвивального завдань та їх реалізації.

    Структура уроку – сукупність елементів уроку, що забезпечують його цілісність і збереження основних характеристик у різних варіантах поєднання. До таких елементів належать: організація початку уроку, постановка мети і завдань уроку, пояснення, закріплення, повторення, домашнє завдання, підсумок уроку.

    Структурний аналіз уроку – виявлення та оцінювання домінуючих елементів уроку, їхньої доцільності, що забезпечує розвиток пізнавальних здібностей учнів.

    Структурно-часовий аналіз уроку – оцінювання використання часу уроку на кожному етапі.

    Творчий звіт – форма методичної роботи, коли учитель звітує про результати навчально–виховної роботи.

    Тематичний контроль – відвідування всіх уроків, відведених на вивчення теми в даному класі, з метою ознайомлення із системою роботи вчителя, оцінювання оптимальності вибраних структур уроків, сполучення форм, методів і засобів навчання.

    Тематичний облік знань – перевірка за результатами вивчення тем і розділів навчальних курсів. Форми тематичного обліку знань: контрольна робота, самостійна робота, залік, тестування, предметний диктант, семінарське заняття, захист творчого проекту, усне опитування, практична робота…

    Типологія уроків :

    • за етапами навчального процесу (уроки вступні, первинного ознайомлення з матеріалом, створення понять і правил; застосування знань, формування вмінь і навичок, повторення й узагальнення, контрольні та змішані;
    • за основним способом їх проведення: лекції чи бесіди, екскурсії, самостійна робота учнів, кіно-уроки, лабораторні, практичні заняття;
    • за провідною освітньою метою: урок засвоєння нових знань, урок формування нових умінь і навичок, урок комплексного застосування знань, умінь і навичок, урок узагальнення і систематизації знань, урок перевірки і корекції знань, умінь і навичок, комбінований урок.

    Урок - форма організації навчальної роботи, яка відбувається в межах точно визначеного часу з постійним складом учнів відносно однакового рівня підготовленості й віку відповідно до розкладу.

    Форми навчальної діяльності – фронтальна, індивідуальна, групова; уроки, семінари, факультативи, гуртки, додаткові заняття, екскурсії, консультації, навчальні конференції, практикуми. 

    Функції навчання – освітня, виховна, розвивальна.

     

     

    Вхід на сайт
    Пошук
    Годинник
    Календар
    «  Жовтень 2018  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031
    Погода
    Радіо
    www.radiobells.com #radiobells_script_hash
    Архів записів
    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0