Хрестівська
загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Меню сайту
Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Друзі сайту
  • Освіта Чаплинського району
  • Хрестівська спроможна територіальна громада
  • Надеждівська школа
  • Долинська школа
  • Шевченківська школа
  • Новонаталівська школа
  • КВНЗ ""Херсонська академія неперервної освіти"
  • Міністерство освіти і науки України
  • Просвіта Херсонщини
  • Шкільні бібліотеки Херсонщини
  • Архів записів

              План роботи психолога на 2017-2018 н. р.          

     

     

     

    Роль психологічної служби 


    Важливу і дієву роль у роботі школи відіграє психологічна служба, яка є складовою частиною державної системи охорони психічного здоров’я молодих громадян України і діє з метою виявлення і створення соціально-психологічних умов розвитку особистості.
    Для вирішення цієї мети практичному психологу і соціальному педагогу важливо сприяти розвитку особистості як цілісній системі, функціонуванню зовнішніх і внутрішніх соціально-психологічних механізмів, становленню і розвитку потенціалу кожної дитини.
    Основною метою діяльності психологічної служби школи є: 
    -    соціально-психологічне забезпечення процесу реформування освіти на рівні навчальних закладів;
    -    здійснення психологічної експертизи, соціально-психологічної корекції, соціальної реабілітації учнівської молоді;
    -    психологічна просвіта учасників навчально-виховного процесу: педагогічних працівників, учнів, батьків,
    Основні задачі діяльності психологічної служби:
    1.    Забезпечення якісного психологічного супроводу процесу навчання учнів. Зокрема, здійснення діагностики готовності дітей до навчання у школі та проведення психолого-педагогічної корекції тих дітей, які виявились не готовими або відстають у навчанні. Виявлення та розвиток здібностей та обдарованостей дитини, і на основі цього підбір методик профільного навчання та особистісно-орієнтованої професійної орієнтації.
    2.    Науково-методичне і практичне забезпечення корекційно-розвивальної та реабілітаційної роботи. Зокрема, діагностика особистісного розвитку, ціннісних орієнтацій та соціального статусу учнів, виявлення вад і проблем соціального розвитку дитини; розробка і психологічне забезпечення розвивально-корекційної та реабілітаційної роботи з учнями.
    3.    Орієнтація виховної роботи на соціально-психологічну профілактику негативних явищ в учнівському середовищі, превентивну освіту, профілактику девіантної і ризикованої поведінки підлітків. Зокрема, профілактика наркоманії, алкоголізму, поширення ВІЛ\СНІДу та хвороб, що передаються статевим шляхом, бродяжництва, безпритульності, насильства, незаконних форм дитячої праці, попередження суїцидальної поведінки тощо.
    4.    Здійснення соціально-педагогічної реабілітації учнів, які зазнали різних форм насильства, були втягнуті у протиправні дії, наркоманію, незаконні види праці; які з тих чи інших причин не відвідують школу, підпали під вплив псевдорелігійних культів, знаходяться у скрутному життєвому становищі тощо.
    5.    Підвищення ефективності діяльності психологічної служби, розробка і впровадження новітніх методик, методів і технологій роботи практичного психолога і соціального педагога.

    Основні напрями діяльності психологічної служби

    Робота психологічної служби складається з окремих напрямів діяльності, які логічно доповнюють один одного і не можуть існувати окремо. Тому ця система має певні компоненти:
        діагностичний;
        просвітницькій; 
        профілактичний;
        розвивально-корекційний;
        рефлексійний;
        реабілітаційний;
        консультаційний;
        організаційно-методичний.
    Динамічна схема системи соціально-психологічного супроводження школи передбачає постійну взаємодію педагогів, батьків, дітей та учнів, адміністрації з психологічною службою у шкільному середовищі.
        Шкільне середовище включає активну участь всіх учасників навчально-виховного процесу, яких поєднує система напрямів роботи практичного психолога і соціального педагога щодо збереження їх психічного, соціального, психологічного здоров’я. Шкільне середовище є динамічним, постійно мінливим, чутливим, воно може реагувати різними способами на систему соціально-психологічного супроводження, що вимагає від цієї системи також адекватного реагування на ці зміни. 
    Профілактика соціально-небезпечних явищ під час 
    навчального процесу
    Одним із першочергових завдань психологічної служби є здійснення заходів із профілактики порушень соціально-психологічної адаптації та профілактики гострого і хронічного стресу.
    Практичний психолог і соціальний педагог проводить профілактичні заходи щодо поліпшення стану психічного та психологічного здоров’я дітей:
        діагностика готовності до школи;
        вивчення адаптації дітей до школи;
        корекційно-розвивальна робота з подолання труднощів у навчанні;
        адаптації до шкільних умов;
        діагностика акцентуацій у підлітків та створення умов для їх індивідуального розвитку тощо.
    У рамках попередження суїцидальної поведінки дітей та підлітків проводяться:
        соціометричні дослідження в класах;
        попередня діагностика факторів ризику;
        перша психологічна допомога при потенційному суїциді;
        корекційно-відновлювальна робота;
        заходи щодо формування позитивного психологічного клімату в учнівському колективі;
        психологічне консультування педагогів, класних керівників, батьків;
        навчальні тренінги та семінари-практикуми для педагогічних працівників тощо.
    Таким чином, практичний психолог і соціальний педагог, виконуючи роботу, яка зазначена у його річному плані, спрямовує її на здійснення супроводу навчально-виховного процесу. 

    Вхід на сайт
    Пошук
    Годинник
    Календар
    «  Грудень 2017  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
        123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    Погода
    Радіо
    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0